Referat tur til Christiansfeld og Haderslev

Referat fra tur til Christiansfeld og sejltur på Haderslev fjord den 14. juni kl. 6,30 fra Miko Torv.
Vi var 47 tilmeldte, pris kr. 650,-  alt incl.
Vi startede fra Miko Torv kl. 6,30, og kørte sydover ad motorvejen, gjorde ophold syd for Vejle og fik Kaffe og rundstykker. Derefter fortsatte vi til Christiansfeld, hvor vi skulle have en rundtur i midtbyen, vi mødte vore guider ved Brødremenighedens Kirke,. I kirken samledes vi og fik en detaljeret beskrivelse af Brødremenigheden, som kom fra Tyskland og herop, byggede kirken, brødrehuset, søsterhuset og enkehuset, samt et handelshus, alle disse bygninger er bygget af samme sten og omkring disse voksede byen Christiansfeld. Vi gik en tur rundt i midtbyen  i 2 hold , og endte på brødremenighedens kirkegård, hvor kvinder ligger på den ene side af vejen gennem kirkegården og mændene på den anden side. Der er kun stenene og græs omkring, ingen pynt, alle sten er nummereret, fra 1 til godt 2000 som ligger begravet på kirkegården i dag.
Man skal være medlem af menigheden, for at blive begravet der. Ingen grave eller sten bliver slettet.
Derefter kørte vi videre til Haderslev havn, hvor Helene ventede på at sejle os ud til Årø, turen tog ca. 1,50 time, og vi fik en 2-retters menu ombord.
På Årø havde vi ca. 3 kvarters ophold, hvor vi kunne gå rundt og kigge på øen, kl. 14,30 var der afgang  til Årøsund, hvor bussen holdt og ventede på os.
Så gik turen atter nordpå, vi gjorde ophold undervejs og fik kaffe og kage fra bussen.
Vi var hjemme i Hammel igen kl. ca. 18,00.
Turen var arrangeret af Sørenss Rejser. En rigtig dejlig tur, og vejret var med os, en tilpas temperatur.

Inger Kjeldsen
Sekretær

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

09.05 | 05:34

Hej Kirsten Rosa .
Vil i melde mig ind i aktiv kvinder .

Mvh Linda Thrane
Sender i en Giro så jeg kan få det kørt ind til automatisk betaling
Dejlig dag til

...
03.01 | 16:29

Fint.Gerne med omgående virkning.

02.01 | 11:32

OK vi skal nok melde dig ud

...
01.01 | 12:53

Har sendt adresse men har ikke hørt noget. Jeg sender den lige her.Anni Rosendal Madsen Solsortevej 5 8450 Hammel